Målet med kompetansehevingsprogrammet er å gi god opplæring til lærere, skolens øvrige personale og skoleledelse for å bidra til at alle barn og unge, men særlig de som har opplevd belastende livsutfordringer, gis gode opplæringsvilkår.
For å lykkes med god kvalitet i tjenestene, trenger skolens ledere, medarbeidere og samarbeidspartnere kunnskap om stress, ressurser og traumebevisst omsorg. Det er en forutsetning at de ulike instansene samhandler utfra en felles forståelse.
Programmet har læringsmål innen fire dimensjoner:
Oversikt over de ulike delene i programmet:
1. samling: Hvem er vi, og hva vil vi
2. samling: Klassen, et komplekst samspill
3. samling: Gruppedynamitt
4. samling: Mer enn hjerne
5. samling: Tenk tanken
6. samling: Hvem er vi og hva vil vi
Valgfrie moduler for fremlegg og arbeid
(Modulene kan endres underveis.)
Mellom hver samling skal alle gjennomføre minst en LINK-økt i klassene på skolen.